Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co mi už rozum nebere

V poslední době je čím dál víc věcí, které mi už rozum odmítá brát. Poctivě jsem se nad tím jevem zamyslel a hledal chybu, především v sobě. Říkal jsem si: nejsi přece ekonom, psycholog ani psychiatr, starej už jsi jak Metuzalém a rozum necháváš pomalu za sebou, tak se do ničeho nemontuj a spoléhej na odborníky, kterými se to u nás přímo hemží.

Ty argumenty jsem uznal za pádné, takže jsem je akceptoval. Ale protože nehodlám zůstat do konce života blbcem, tak se na naše odborníky obracím s prosbou o poučení a odpověď na následující otázky:

- Nedávno jsem se v televizi oficiálně dozvěděl to, co neoficiálně vědí už dávno všichni naši občané: některé komodity (výrobky, zboží, služby) u nás podražily o tisíc procent, mnohé další od 500 do 1 000 či od 100 do 500 %. Zajímalo by mě, kolika lidem v ČR se tolikrát zvýšily příjmy, aby to mohli bez řečí akceptovat. Vezmeme-li v úvahu, že na statisticky průměrný plat 27 000 Kč nedosahují tři čtvrtiny občanů (o důchodcích nemluvě), musel být pro zbývající čtvrtinu „samet“ pořádný vývar.

- V těchto souvislostech bych rád věděl, jak se u nás určují ceny výrobků (komodit). Je to poctivý, odpovědný ekonomický propočet, nebo se někdo kouká z okna a plácne sumu, která mu jako první vytane na mysli při vzpomínce na svou peněženku? Díky posledním zkušenostem sázím na druhou možnost. Pokud jde o mne, musím říci, že vytápění bytu elektřinou mě jako ovdovělého důchodce přivádělo na mizinu, proto jsem se už loni vrátil k uhlí. Ovšem byl jsem na mrtvici, když jsem za metrák už neplatil 17 Kčs, nýbrž 300 Kč (ledasco jsem pak pochopil díky kauze Mostecká uhelná...).

- Naprosto šokující je pro mne fakt, že někteří naši advokáti aktivně působí ve službách zločinců. Z vyšetřovací vazby vynášejí pokyny svých klientů-mafiánů jejich podřízeným jak mají řídit „podnik“, jak „uklízet“ majetek (peníze, nemovitosti), jak ovlivňovat svědky, naopak „zdola“ přinášejí užitečné zprávy a informace. Jak jinak lze vysvětlit, že vyšetřovaný nastoupí do vazby jako velice bohatý člověk a vychází z ní chudý jak kostelní myš, takže o nějakém vyrovnání se s poškozenými nemůže být ani řeč. Dá se s tím v tomto zkorumpovaném státě vůbec něco dělat?

- Prapříčinou všech našich problémů a potíží je podle mne naprosto nekoncepční politika ve všech resortech, v průmyslu, zemědělství, ve veřejném životě a s tím spojená korupce a zlodějina. Svědčí o tom nespočet kauz během privatizace i po ní, až do dnešních dnů. V průmyslu dominuje výroba aut, zemědělci vybíjejí základní stáda, nevědí co chovat a pěstovat aby přežili tlaky lépe dotovaných zahraničních konkurentů. Z armády se postupně stala „černá díra“ na peníze. Energetika chcípne na fotovoltaiku, nenažranost producentů a dopravců elektřiny. Neutěšená situace je ve školství (Komenský by zaplakal spolu s dětmi), ve špatné kondici je už řadu let zdravotnictví.

- V neposlední řadě se na tristní situaci v našem státě podílí totální absence morálky. Pro značnou část našich občanů je prvořadý vlastní prospěch, blahobyt a co nejvíc moci za použití peněz k uplácení. Aby měli víc než ostatní, jsou schopni všeho, včetně vraždy. Já těmhle lidem říkám Klausovi demokrati, neboť se po léta domnívají, že jim je všechno dovoleno, aniž by se museli obávat následků. Týká se to například i hloupých politiků, kteří nejsou postihováni za špatná rozhodnutí, třebaže nás to stojí miliony ba miliardy. Raději nemluvím o jejich vědomých podrazech a nezákonnostech. Připomenu i šíbry, kteří se neustále vyhýbají soudním jednáním a posílají místo sebe neschopenky, které jim za patřičný obolus vystaví jejich lékař. Není divu, že se pak procesy táhnou měsíce a roky, a je s podivem, že tohle soudy tvrdě netrestají. Příkladem nejdou ani poslanci, kteří v pracovní době beztrestně konzumují alkohol (podle toho taky vypadá úroveň většiny jimi schvalovaných zákonů). Nějakých tvrdých postihů se nemusejí bát výrobci či prodejci drog, ani běsnící fotbaloví „fanoušci“, pustošící stadiony. Jsem přesvědčen, že dokud nebudou soudy vynášet exemplární, odstrašující tresty, padni komu padni, nic se nezmění.

- Na závěr jsem si nechal takovou malou matematickou úvahu. Připustíme-li, že od roku 1989 vyrostla jedna generace hamižných lidí bez skrupulí, bez svědomí a morálky, kouska citu a soucitu, která v duchu svých zásad vychovala své potomky, nebude to v příštím čtvrtstoletí v ČR o moc lepší. Obrat může nastat jen v tom případě, že stát, všechny jeho instituce, vytvoří takové podmínky, aby na všech úrovních začalo vítězit právo a pořádek, spravedlnost a opravdová demokracie. Zdá se mi, že v příštích 75 letech budeme mít práce jako na kostele. Ale z toho mne, moje děti a vnuky, už hlava bolet nebude. A tu se opět obracím na naše odborníky: myslíte, že to bude dřív?

Autor: Ladislav Vrabec Ing | středa 26.3.2014 15:37 | karma článku: 30,16 | přečteno: 1304x
  • Další články autora

Ladislav Vrabec Ing

Je náš stát v rukách mafiánů?

Přiznávám, že už dlouho jsem nečetl tak skvělý, odborně i novinářsky erudovaný článek, jaký čtenářům nabídl 26. června pan Jan Urban na blog.aktualne.cz pod titulem Mafie jako paralelní stát. Tak se mi líbil, že jsem měl nutkání opatřit si klobouk, smeknout jej a hluboce se autorovi poklonit (bohužel mám trochu problémy s páteří, tak by to asi nešlo až k zemi). Ale vezmu-li v potaz fakt, že na rozdíl od lidí, o nichž je v článku řeč, kteří si páteř křiví vědomě a rádi, není to se mnou tak zlé.

30.6.2014 v 14:53 | Karma: 25,98 | Přečteno: 765x | Diskuse| Politika

Ladislav Vrabec Ing

Maličkosti, které potěší

Není toho mnoho, nad čím by mohl občan v české kotlině plesat. Ať se podívá kam chce, jeho oči málokdy a málokde zaznamenají něco radostného, nad čím by se mohly radostí rozzářit a přenést ten libý pocit do duše. Odhlédneme-li od záležitostí materiálních, kde náprava naráží na chronický nedostatek finančních prostředků (jen Bůh a Kalousek vědí kam mizí), dostaneme se k duchovnu, potažmo mezilidským vztahům, morálce a charakteru.

15.6.2014 v 10:11 | Karma: 6,48 | Přečteno: 170x | Diskuse| Ostatní

Ladislav Vrabec Ing

Proč morálka a charakter zmírají na úbytě?

Už několikrát, naposledy v článku „Odkud jste přiletěl, pane Šimoníku?“, jsem se dotkl problému nad jiné důležitého, a to úbytku morálky a charakteru v naší společnosti. Vzhledem k tomu, že se mne tento problém dotýká už téměř osmdesát let, domnívám, že vím o čem mluvím a že mám právo o něm mluvit.

2.6.2014 v 14:58 | Karma: 23,61 | Přečteno: 1212x | Diskuse| Společnost

Ladislav Vrabec Ing

Odkud jste přiletěl, pane Šimoníku?

Stále častěji se mi v poslední době stává, že nad některými názory a počiny našich politiků a jejich přicmrdovačů mi zůstává rozum stát. Naposledy jsem měl ten pocit po přečtení článku pana Bronislava Šimoníka „Demokracie a svoboda skončily, zapomeňte...“, zveřejněný na blogu.idnes.cz. Rozhodně nemám v úmyslu pana Šimoníka jakkoliv urazit, tím spíš, že je to prý chytrý, vzdělaný a úspěšný podnikatel, ale na ty bláboly, které v článku vypustil do světa, cítím povinnost reagovat.

31.5.2014 v 9:40 | Karma: 24,78 | Přečteno: 1303x | Diskuse| Společnost

Ladislav Vrabec Ing

Prima má svého Pohlreicha a obyčejní lidé prázdné kapsy

Už mi leze krkem mnohaleté úsilí našich „lodivodů“ učinit z naší země hnízdo neřesti, hulvátství, amorálnosti a hamižnosti. Otvírá se mi kudla v kapse když vidím tu všudepřítomnou demagogii - černé se vydává za bílé, slova několika pomatených politiků za všeobecný názor, rozkradená státní pokladna za oběť světové krize...

21.2.2014 v 12:17 | Karma: 22,73 | Přečteno: 3006x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Prigožin se stal miláčkem ruských teenagerů, zaujal přesvědčením a vzdorem

28. dubna 2024  18:28

Deset měsíců poté, co vedl ozbrojenou vzpouru proti ruskému armádnímu velení, a osm měsíců poté, co...

Necítí bolest a nekomunikuje. Matyas trpí vzácným syndromem, rodina shání pomoc

28. dubna 2024  18:24

Zpomalený vývoj, neschopnost ovládat tělo, záchvaty vzteku či snížený práh bolesti. Tak vypadá...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 117
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1547x
Přes pokročilý věk a nabyté zkušenosti stále ještě novinář...

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené články